شرح وظایف معاونت اداری و مالی:
- ابلاغ كليه مصوبات، مقررات و آيين نامه هاي ابلاغي از سوي رئيس دانشگاه به واحدهاي ذي ربط و پيگيري و نظارت بر حسن اجراي آن.
- تدوين آئين نامه ها و دستور العمل ها و دستور جلسات مرتبط با وظايف معاونت جهت پيشنهاد به مراجع ذي صلاح براي تصويب.
- ارائه گزارش هاي توجيهي لازم به رئيس دانشگاه در خصوص وظايف مربوط به واحدهاي تحت نظر.
- پيشنهاد افراد واجد شرايط براي تصدي سمت هاي مديريتي در حوزه معاونت به رياست دانشگاه.
- نظارت بر واحدهاي تابعه به منظور حصول اطمينان از حسن اجراي وظايف آنها.
- همكاري با ساير معاونت ها جهت حسن اجراي برنامه هاي دانشگاه.
- اداره و نظارت بر حسن اجراي كليه امور اداري و پشتيباني، مالي و عمراني و دانشگاه، مطابق با مصوبات، مقررات وآئين نامه هاي مربوط.
- رسيدگي به اهداف اجرايي دانشگاه و هدايت و نظارت بر چگونگي گردش كارها و روشهاي كاري مورد عمل درواحدهاي مختلف به منظور ايجاد هماهنگي بين فعاليتهاي مربوط به واحدهاي مختلف در راستاي تحقق اهداف اجرايي دانشگاه.
- نظارت بر مصرف اعتبار تخصيصي به واحدهاي مختلف بر اساس بودجه تفصيلي مصوب هيأت امناء و ساير قوانين ومقررات مالي مورد عمل دانشگاه و ارائه گزارش جهت طرح در هيأت امناء ذي ربط.
- تعيين وضعيت موجود دانشگاه از طريق شناسايي نقاط قوت و تنگناها و مشكلات و فرصتها و تهديدات پيش رو جهت تعيين راهبردهاي پيشنهادي در راستاي ارتقاء به وضعيت مطلوب.
- نظارت بر انجام تعميرات اساسي به منظور احياء و نگهداري ساختمانها و تأسيسات موجود.
- تشكيل كميته تدوين روشهاي اجرايي به منظور بهينه سازي سامانه تعاملات اداري بين واحدهاي تابعه با همكاري ساير معاونتهاي دانشگاه.
- استقرار فرآيند شناسايي درآمدها و كنترل مناسب بر چرخه مالي به منظور تهيه گزارشات مديريتي مالي در جهت ايجاد انضباط مالي در بخشهاي مختلف دانشگاه.
- تدوين روشهاي اجرايي مناسب براي نگهداري ابنيه و تجهيزات دانشگاه به منظور حفظ و نگهداري از سرمايه هاي ملي دانشگاه.
- انجام ساير امور محوله از سوي مقام مافوق.